Back

Turkish-I

PîRî REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi Makineleri İşletme MühendisliğiProgramı

 

Ders Katalog Formu

Oluşturulma Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon Tarihi: 01.10.2019

 

Revizyon No:00

 

DF Karar No: -

 

Ders Adı: Türk Dili-I

Seviye: Lisans

 

Kod

 

 

Yıl/Dönem

Lokal Kredi

AKTS Kredisi

Dersin Oluşumu

Teorik

Pratik

Laboratuvar

TURC01

1 / 1

2

2

2

0

-

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Öğretim Elemanı

 

Anadolu Üniversitesi Uzaktan Erişim Dersleri PRÜ Komisyonu Koordinatörlüğünde Uzaktan Eğitim Şeklinde

İletişim Bilgisi

 

 

Görüşme

 

İnternet Sitesi

https://ekampus.anadolu.edu.tr/

Ders Türü (Zorunlu/Seçmeli)

Zorunlu

Ders Dili

Türkçe

Ön Koşullar

Yok

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

---

---

---

100

Dersin İçeriği

Dilin tanımı, özellikleri, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, tarihi gelişimi, doğru kullanımı, yapısı ve işleyiş kurallarını kapsar.

 

Dersin Amaçları

 

Türk dili ve Türk dili tarihi hakkında genel bilgiler vermek. Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermek. Öğrencileri Türk dilinin sorunlarına karşı daha bilinçli hale getirmek. Yazım kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak.

Dersin Öğrenim Kazanımları

I- Dilin insan aklının ürünü olduğunu kavrar.

II- Yeryüzündeki dilleri tanır ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini bilir.

III- Türkçenin ses ve imla özelliklerini özelliklerini kavrar

IV- Türk dilinin yapısal özelliklerini ve zenginliğini kavrar.

V- Türk dilini doğru ve etkili kullanabilme becerisini artırır.

Öğretim Metot ve Teknikleri

Uzaktan Eğitim

Pratik Bilgileri

---

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

---

Ders Kitapları

https://ekampus.anadolu.edu.tr/ sayfasında bulunan ders kitabı ve materyalleri

Diğer Kaynaklar

Öğretim stratejisi bireysel öğrenmedir.

Ödev ve Projeler

---

Laboratuvar Görevleri

---

Bilgisayar Kullanımı

---

Diğer Aktiviteler

---

                         
 

 

Değerlendirme Kriterleri

Aktiviteler

Adet

Değerlendirmeye Katkısı (%)

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

50

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Saha Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

50

TOPLAM

 

100

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Devam

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

1

4

4

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

 

Laboratuvar Çalışması

 

 

 

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Saha Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

6

6

Toplam İş Yükü

 

 

38

Toplam İş Yükü/25

 

 

38/25

Dersi AKTS Kredisi

 

 

1

 

 

Hafta

Konular

Dersin Çıktıları

1

Dilin tanımı. Dil-düşünce ve duygu bağlantısı. Dil-kültür ilişkisi: Kültür nedir? Kültürü oluşturan unsurlar ve özellikleri. Kültür değişmeleri. Diltoplum ilişkisi.

I

2

Yeryüzündeki diller. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gelişimi ve tarihî devreleri.

I-II

3

Türk lehçe ve ağızları. Konuşma dili- yazı dili. Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.

I-II

4

Türkçenin ses özellikleri

III

5

Türkçede ses olayları

III

6

İmlâ kuralları

III

7

Noktalama işaretleri

III

8

Ara sınav

IV

9

Türkçenin şekil yapısı

IV

10

İsim çekim ekleri

IV

11

Fiil çekim ekleri

IV

12

Kelime çeşitleri

V

13

Türkçede bağlaç ve edatların kullanımı

V

14

Kelime grupları

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktılarıyla İlişkisi

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

 

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

 

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

 

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

 

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

 

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

X

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

 

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

 

X

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

 

X

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

 

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

 

 

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

 

 

 

         1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

 

 

Ders

Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

g

X

X

X

X

X

h

 

 

 

 

 

i

X

X

X

X

X

j

X

X

X

X

X

k

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

m