Geri Dön

Denizcilik Tarihi ve Kültürü

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEOKULU

Yat İşletme ve Yönetimi Ön Lisans Programı

GÜZ/BAHAR Yarıyılı Ders Katalog Formu

Dersin Adı: Denizcilik Tarihi ve Kültürü

Derece: Ön Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuvar

YİY2012

2/1-2
(Güz-Bahar)

2

3

2

0

-

Bölüm

Yat İşletme ve Yönetimi

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

 

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

10

10

10

70

Dersin İçeriği

Dünya Denizcilik tarihinde dönemler,

Deniz Gücü-Denizci Devlet ve Deniz Stratejisi Kavramlarının Gelişimi,

20-21.yy.’da Dünya Denizciliğinin önemli olayları,

Türk Denizcilik Tarihinin Deniz Gücü Kavramı açısından incelenmesi

Denizciliğin Kültürel Mirasa Etkileri

Dersin Amacı

Akdeniz Havzasında gelişen denizciliğin tarihsel süreçteki gelişimini tanıtmak ve mekân-zaman ve neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde denizcilik ile ilgili gelişmelerin siyasal, iktisadi ve medeniyet tarihine etkilerini anlatmak

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar.

I. Yelkenli geminin gelişimini ve Antik bir ticari gemideki yaşamın nasıl olduğunu açıklar.

II. Savaş gemisinin ortaya çıkış ve evrimini tanımlar

III. Akdeniz Denizcilik Tarihine ana katkıları anlatır

IV. Türk Denizcilik Tarihinin aşamalarını ve önemli gelişmeleri ile önde gelen şahsiyetlerini açıklar

V. Deniz sanatı, edebiyatı ve arkeolojisine ilişkin önemli eserleri tanır

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Eş dönemli koşul

 

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

 

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar Kullanımı

 

                   

 

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

2

10

Laboratuar Uygulaması

1

15

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

6

35

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

%60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

%40

TOPLAM

 

%100

 

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

 

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

 

 

 

Dönem Ödevi Projesi

2

7

14

Laboratuar Uygulaması

1

5

5

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

6

4

24

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

3

3

Toplam İşyükü

 

 

74

Toplam İşyükü/24

 

 

74/24

Ders AKTS Kredisi

 

 

3

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Teknenin ortaya çıkışı ve Mısır Yelkenli gemisinin gelişimi

I

2

Antik gemi inşa teknikleri ve Ticari gemide gündelik yaşam

I

3

Savaş gemisinin ortaya çıkış ve erken dönemdeki gelişimi: Trireme Çağı

Persler ve Yunanlılar: Maraton ve Salamis Savaşları

II

4

Savaş gemisinin ortaya çıkış ve erken dönemdeki gelişimi: Trireme Çağı

Atina ve Sparta-Pelopone Savaşları

II

5

Savaş gemisinin gelişimi: Büyük Kadırgalar Çağı

Romalılar ve Kartacalılar- Pön Savaşları

II

6

Savaş gemisinin gelişimi: Büyük Kadırgalar Çağı:

Mare Nostrum- Roman Denizi, Konstantiniyye ve Sorunlu Deniz

Denizcilik Kültürüne İlişkin okuma özetlerinin teslimi-I

II, V

7

Ateşle Kazanmak: Bizans Donanması ve Savaş Gemileri

Arap ve Viking Fetihleri: Seyir tekniklerine ve Coğrafyaya Arap katkıları

III

8

Normanlar ve Araplar: Haçlı Seferleri ve St.John Şovalyeleri- Rodos Kadırgası ve Büyük Rodos Karakı

III

9

IV.Haçlı Seferi ve Bizans’ın Düşüşü: Latinlerin Konstantiniyye’yi işgali

Denizci Cumhuriyetler: Ceneviz ve Venedik

III

10

Portekiz Prensi Denizci Henry’nin çabaları ve Keşifler

Denizcilik Kültürüne İlişkin okuma özetlerinin teslimi-II

III, V

11

Türk Denizcilik Gücünün Ortaya Çıkışı: Beylikler Döneminden Yavuz Sultan Selim döneminde İmparatorluk Donanmasının Kuruluşuna

Akdeniz Bir Türk Denizi: Preveze-Malta-İnebahtı (Lepanto)

IV

12

Osmanlı Donanmasının Dönüşümü: kadırgalardan Kalyonlara ve Buhar Çağı:

Girit Seferi (1645-1669),

Mezemorta Hüseyin Paşa ve1701 Bahriye Kanunnamesi

1770 Çeşme Yenilgisi

Cezayirli Gazi Hasan Paşa ve Osmanlı Deniz Donanmasının Modernizasyonu

Navarin (1827) ve Sinop (1853) baskınları

IV

13

 İstiklal Harbinden günümüze Türkiye Cumhuriyeti Deniz Gücü

IV

14

Ahşap Gemi Modellerinin ve Denizcilik Kültürüne İlişkin okuma özetlerinin teslimi

V

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktıları ile Katkı Seviyesi Arasındaki İlişki

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Temel Düzeyde Matematik, Fizik ve Kimya bilgilerini uygulama becerisi.

X

 

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.

X

 

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi.

 

X

 

d

Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi.

 

 

X

e

Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.

X

 

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi.

 

 

X

g

Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.

 

 

X

h

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi.

 

 

X

i

Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi.

 

 

X

j

Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi.

 

X

 

k

Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi.

 

 

 

l

Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

 

m

Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi.

 

 

 

 

         1: Az, 2:Kısmi, 3: Tam

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Çıktıları & Dersin Çıktıları Bağlantı Matrisi

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program Öğrenme Çıktıları

 

a

X

X

X

X

X

b

 

 

 

 

X

c

 

 

 

 

X

d

X

X

X

X

X

e

X

X

X

 

X

f

X

X

X

X

X

g

X

X

X

X

X

h

X

X

X

X

X

i

X

X

X

X

X

j

 

 

 

X

 

k

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

m