Dersin Adı : İktisada Giriş
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
DLI 1001
|
1/2 (Bahar)
|
3
|
4
|
3
|
|
2
|
Bölüm
|
Deniz ve Liman İşletmeciliği Programı
|
Dersi Veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulu
|
-
|
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
20
|
|
|
80
|
Dersin İçeriği
|
İktisat kuramının temellerinin anlatılacağı bu ders mikro ve makro iktisat konularına hazırlık amacı taşımaktadır. Genel olarak ele alınacak konular arasında piyasaların nasıl çalıştığı, refah kavramı, para ve fiyat mekanizmaları ile kurumların piyasalar ile etkileşimi konuları işlenecektir. Özellikle İktisat Prensipleri, İktisat Terimleri ve Kavramları, Arz, Talep, Fiyat Oluşumu, Para Teorisi, Uluslararası Ekonomik İlişkiler, Kalkınma konuları üzerinde durulacaktır.
|
Dersin Amacı
|
- Temel ilkeler ekonomik kavramların anlaşılması.
- Ekonomide eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri geliştirilmesi.
- Öğrencilere, güncel ekonomik konuların yanında, ulusal ve uluslararası ekonomi konularını anlayacak bir altyapı sağlanması.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler:
- Ekonomi dili ve terimlerini öğrenecek
- Mikroekonomi alanına giren konulara vakıf olacak, ilgili olayları anlamlandırabilecek, ekonomi olayları bağlamında detaylı bakış açısına sahip olacak,
- Ulusal ve uluslararası bağlamda güncel ekonomi konularını anlayabilecek,
- Makroekonomi alanına giren konulara vakıf olabilecek, ilgili olayları anlamlandırabilecek, ekonomi olayları bağlamında detaylı bakış açısına sahip olacak,
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
|
Uygulamanın Yapıldığı Yer
|
|
Eş Dönemli Koşul
|
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler &Projeler
|
|
Laboratuar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
Diğer Çalışmalar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|