Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
LOJ1010
|
1/2 (Bahar)
|
3
|
5
|
3
|
0
|
-
|
Bölüm
|
Lojistik Programı
|
Dersi Veren Öğretim Üyesi
|
Öğr. Gör. Funda SONGUR
|
İletişim Bilgileri
|
fsongur@pirireis.edu.tr
|
Görüşme Saatleri
|
Çarşamba 1330-1700
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulu
|
Yok
|
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
10
|
|
|
90
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın tanımı ve kapsamı, stratejik planlama, tüketici ve endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, pazarlama yönetimi, ürün ve fiyat yönetimi, tutundurma, kişisel satış, reklam, dağıtım kanalları, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama.
|
Dersin Amacı
|
Rekabetin yoğun yaşandığı günümüz iş ortamında farklılaşmış ve karmaşıklaşmış, müşteri beklentileri ve isteklerini analiz edip buna uygun pazarlama karması geliştirebilen işletmelerin neler yaptıkları, hangi yöntem ve araçları kullandıkları ve bunların sonucunda müşterilere ne tür bir değer yaratabildikleri konuları bu dersin amaçları arasındadır. Ayrıca öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler kazanmaları amaçlanmıştır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler:
- Pazarlamanın temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olabilecek,
- Pazarlama araştırma ve stratejileri geliştirebilecek,
- Ürün/hizmet hakkında pazar bölümlemesi, hedefleme ve konumlandırma yapabilecek,
- Satış geliştirme ve pazarlama teknikleri oluşturabilecek
- Lojistik fonksiyonları için pazarlamanın önemini kavrayabilecek,
- Pazarlama süreçlerinde organizasyon, uygulama ve denetime önem verecek,
- Uluslararası pazarlama ve küreselleşme olgusunu anlamlandırabilecek.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Sözlü anlatım, okuma, tartışma, problem çözme.
|
Uygulamanın Yapıldığı Yer
|
|
Eş Dönemli Koşul
|
Yok
|
Ders Kitabı
|
- Bayram Zafer Erdoğan, Ahmet Ercan Gegez, Yavuz Odabaşı, Ömer Torlak, Mehmet Necdet Timur, Sevgi Ayşe Öztürk, Gülfidan Barış, Elif Eroğlu
Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2012.
Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2009.
|
Diğer Kaynaklar
|
Dönem içinde paylaşılan güncel makaleler
|
Ödevler &Projeler
|
Var
|
Laboratuar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
Diğer Çalışmalar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|