Dersin Adı : Türk Dili ve Edebiyatı II
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
TUR 2002
|
2/4
|
2
|
0
|
2
|
0
|
0
|
Bölüm
|
DMYO, DUİ, DLİ, YİY, Gİ, GMİ, MEK, İH
|
Dersi Veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis,edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulu
|
-
|
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
40
|
|
|
60
|
Dersin İçeriği
|
Yazılı ve sözlü anlatım
Yaratıcı yazma (Öykü-Roman),
Öğretici yazma (Makale, Deneme, Köşe Yazısı, Biyografi, Araştırma, Özgeçmiş, Dilekçe Rapor yazma)
Sözlü anlatım,
Hazırlıklı konuşma (Seminer, Konferans, Münazara) türlerini açıklamak,
Noktalama ve yazım kurallarının kullanımını kavrayabilme,
Anlatım bozukluklarını tanıyarak dilimize özen gösterilmesinin gerekliliği
|
Dersin Amacı
|
Yazılı ve sözlü anlatımı geliştirmek.
Türkçenin sözlü ve yazılı biçimlerinin incelikleri konusunda duyarlılık kazandırmak.
Bilimsel anlatımı geliştirmek ve bilimsel metin üretebilme becerisi kazandırmak.
Edebi türler hakkında bilgi edinebilmek ve bu türleri irdeleme becerisi kazanmak.
Türk dilinin özelliklerini ve işleyiş kurallarını örnekleriyle göstererek öğrencilerin okuduğu, dinlediği bir metni doğru olarak anlayabilmelerini sağlamak; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı ve yaratıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak ve akademik/mesleki ortamlarda kendilerini yetkin şekilde ifade edebilmelerine yardımcı olmak.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak bir plan dahilinde aktarır.
Bilimsel ve resmi metinler oluşturabilir.
Edebi türleri değerlendirebilir, iyi bir metnin analizini yapabilir.
Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşma yapabilir.
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru, güzel etkili ve akıcı kullanabilme yeteneği kazanmış olur.
Düşüncelerini Türkçenin yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun biçimde sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
|
Uygulamanın Yapıldığı Yer
|
|
Eş Dönemli Koşul
|
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler &Projeler
|
|
Laboratuar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
Diğer Çalışmalar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|