Hafta
|
Konular
|
Dersin Çıktıları
|
1
|
Dersin Tanıtılması.
Vardiya Standartları-I dersinde işlenen konuların hatırlatılması.
Köprüüstü Organizasyonu ve Emniyetli Vardiya Tutma usulleri.
|
II
|
2
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Köprüüstü Timinin Teşkili, uygulama esasları ve usüller
|
I
|
3
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Vardiyaların Teşkili, Belgelendirme, Sefer Hazırlığı, Köprüüstü Kontrol Listesi, Yapılan İşler, Tutulan Kayıtlar.
|
I
|
4
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Seyir vardiyalarında uygulanacak prensipler, Gözetleme, Vardiya devir-Teslimi, Farklı ve emercensi durumlarda seyir vardiyasının tutulması, Kılavuz alındığında köprüüstü usülleri, Liman ve demir yerlerinde vardiya tutma,
|
I
|
5
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Görevlere personel tahsisi, vardiya zabitinin görevleri, Süvariye köprüüstü ile ilgili haber verilecek durumlar, makine vardiyası, Tehlikeli madde taşındığında vardiya düzeni. Kazaları önlemeye yönelik teşkilat ve COLREG uygulamaları.
|
I
|
6
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Sefer Planlaması, İhtiyaçlar, Planlama safhaları, Seyrin planlanması, Rota seçimi, Elektronik seyir sistemleri, Rotadan sapmalar, düzeltmeler, Planın İcrası, Mevki koyma usülleri, Planın monite edilmesi.
|
I
|
7
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Sefer çalışması, Grup çalışması (Uygulama)
|
I
|
8
|
Ara sınav.
|
|
9
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Her türlü duruma karşı hazırlıklı olma, Emercensi Durumlarda hareket tarzları (Ana makine arzızaları, Dümen donanımı arızaları, Seyir cihazlarında arıza, kısıtlı sularda seyir,
|
I
|
10
|
Köprüüstü Kaynak Yönetimi (BRM)
Demir yeri seçimi, Sistematik demirleme, emercensi demirleme, seyir planında değişikliği gerektiren durumlar, kısıtlı görüş ve kötü deniz/hava şartlarında seyir.
|
I
|
11
|
Gemi raporlama usulleri ve VTS raporlaması
|
II
|
12
|
Deniz çevresinin korunmasına yönelik olarak yapılacak gemi uygulamaları. Köprüüstü tarafından kontrol ve gözetim yapılacak durumlar.
|
III
|
13
|
Simülatörde COLREG Uygulamaları
|
I-II
|
14
|
Simülatörde COLREG Uygulamaları
|
I-II
|