Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II
PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU
Deniz Ulaştırma İşletme, Gemi Makineleri İşletme, Gemi İnşaatı, Deniz ve Liman İşletmeciliği, Yat İşletme ve Yönetimi, Mekatronik, Deniz Brokerliği, İkram Hizmetleri, Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı
Ders Katalog Formu
Yayın Tarihi: 18.01.2017
|
Revize Tarihi:
|
Revize Numarası:
|
DMYO Kurulu Karar No:
|
Dersin Adı: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II
|
Derece: Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuvar
|
ATA 1002
|
1/2
|
2
|
-
|
2
|
-
|
-
|
Bölüm
|
Deniz Ulaştırma İşletme, Gemi Makineleri İşletme, Gemi İnşaatı, Deniz ve Liman İşletmeciliği, Yat İşletme ve Yönetimi, Mekatronik, Deniz Brokerliği, İkram Hizmetleri, Bilgisayar Programcılığı
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
100
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı Devleti’nin yıkılmasının ardından Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu, yeni cumhuriyetin devrimleri ile Türk İnkılabına yol açan nedenler ve Kurtuluş Savaşı’nın önemli aşamalarının incelenmesi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin dayanağı ve Anayasa’da yer alan temel ilkelerin bilimsel yorumu dersin kapsamındadır.
|
Dersin Amacı
|
Yakın tarihimizi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Türk Devrimini, Atatürk İlkelerini kronolojik ve ezbere bilgilerle klasik bir şekilde aktarmaktan uzak durularak, öğrencilerin konuları tartışarak, sorarak, sorgulayarak kalıcı bir şekilde öğrenilmesini ve benimsenmesini sağlamaktır. Bu sayede, çağdaş, demokratik, laik, soysal, hukuk devleti ilkelerine bağlı, Atatürk’ ün çağdaş yolundan giderek ülkemizin mutlu, bilgili, saygın, onurlu bireyleriyle uygar dünyada yerini almasını sağlamaktır.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve ülkemizin bugünkü bağımsız Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulmasıyla ve modern, çağdaş dünyanın yanında yer alan ülkemizin hangi koşullarla bu günlere geldiğini; gelecekte de bu yapısını koruması gerektiği bilincini kazanırlar.
- Yeni Türk Devleti kuruluşu
- Atatürk ilke ve inkılapları
- Atatürk döneminde uygulanan dış politika
- Türkiye’de 1938 sonrası siyasi durum
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
|
Eş dönemli koşul
|
|
Ders Kitabı
|
|
Diğer Kaynaklar
|
|
Ödevler ve Projeler
|
|
Laboratuvar Uygulamaları
|
|
Bilgisayar Kullanımı
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Başarı Değerlendirme
Sistemi
|
Yarıyıl içi Çalışmaları
|
Adedi
|
Değerlendirmedeki Katkısı, %
|
Devam
|
|
|
Yıl İçi Sınavları
|
1
|
35
|
Kısa Sınavlar
|
|
|
Ödev
|
1
|
15
|
Dönem Ödevi/Projesi
|
|
|
Laboratuvar Uygulaması
|
|
|
Uygulama
|
|
|
Derse Özgü Staj (Varsa)
|
|
|
Seminer
|
|
|
Sunum
|
|
|
Alan Çalışması
|
|
|
Final Sınavı
|
1
|
50
|
TOPLAM
|
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
|
|
50
|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
|
|
50
|
TOPLAM
|
|
100
|
Hafta
|
Konular
|
Dersin
Çıktıları
|
1
|
Siyasal İnkılaplar- Saltanatın Kaldırılması- Halk Fırkası-Başkent Ankara-Cumhuriyet’ in İlanı
|
I-II
|
2
|
Halifeliğin Kaldırılması, 1924 Anayasası, Siyasal İnkılaplara Tepkiler ve Olaylar, Çok Parti Denemeleri
|
I-II
|
3
|
Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
|
I-II
|
4
|
Eğitim ve Kültürel Alanda İnkılaplar
|
I-II
|
5
|
Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
|
I-II
|
6
|
Ekonomik Alanında Yapılan İnkılaplar
|
I-II
|
7
|
Kadın Hakları ve Atatürk
|
I-II
|
8
|
Ara sınav
|
|
9
|
Atatürk Dönemi Dış Politika (1923-1938)
|
III
|
10
|
Atatürk İlkeleri
|
II
|
11
|
Atatürk İlkeleri
|
II
|
12
|
1938 Sonrası Türkiye
|
IV
|
13
|
1938 Sonrası Türkiye
|
IV
|
14
|
Genel Dönem Değerlendirilmesi ve Kısa Tekrar
|
|
Deniz Ulaştırma İşletme, Gemi Makineleri İşletme, Gemi İnşaatı, Deniz ve Liman İşletmeciliği, Yat İşletme ve Yönetimi, Mekatronik, Deniz Brokerliği, İkram Hizmetleri, Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Programı
Ön Lisans Programlarıyla İlişkisi
|
Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar
|
Katkı Seviyesi
|
1
|
2
|
3
|
a
|
Temel Düzeyde Matematik, Fizik ve Kimya bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
|
|
b
|
Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
|
|
|
|
c
|
Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi.
|
|
|
|
d
|
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
|
|
|
|
e
|
Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
|
|
f
|
Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
|
|
|
|
g
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
|
|
|
X
|
h
|
Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi.
|
|
X
|
|
i
|
Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi.
|
|
X
|
|
j
|
Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi.
|
|
|
|
k
|
Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi.
|
|
|
|
l
|
Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
|
|
|
|
m
|
Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi.
|
|
|
|
1: Az, 2. Kısmi, 3. Tam
Program Çıktıları & Dersin Çıktıları Bağlantı Matrisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
a
|
|
|
|
|
b
|
|
|
|
|
c
|
|
|
|
|
d
|
|
|
|
|
e
|
|
|
|
|
f
|
|
|
|
|
g
|
|
|
|
|
h
|
|
|
|
|
i
|
|
|
|
|
j
|
|
|
|
|
k
|
|
|
|
|
l
|
|
|
|
|
m
|
|
|
|
|