Geri Dön

Pazarlama Yönetimi

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU

DERS KATALOG FORMU

Yayın Tarihi: 

Revize Tarihi:

Revize Numarası:

DMYO Kurulu Karar No:

Dersin Adı: Pazarlama Yönetimi

Derece: Ön Lisans

 

 

Kodu

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuvar

LOJ1010

1/2 (Bahar)

3

5

3

0

-

Bölüm

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

  Yok

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

10

 

 

90

Dersin İçeriği

Pazarlamanın tanımı ve kapsamı, stratejik planlama, tüketici ve endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, pazarlama yönetimi,  ürün ve fiyat yönetimi, tutundurma, kişisel satış, reklam, dağıtım kanalları, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama.

Dersin Amacı

Rekabetin yoğun yaşandığı günümüz iş ortamında farklılaşmış ve karmaşıklaşmış, müşteri beklentileri ve isteklerini analiz edip buna uygun pazarlama karması geliştirebilen işletmelerin neler yaptıkları, hangi yöntem ve araçları kullandıkları ve bunların sonucunda müşterilere ne tür bir değer yaratabildikleri konuları bu dersin amaçları arasındadır. Ayrıca öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında temel bilgiler kazanmaları amaçlanmıştır.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler:

  1. Pazarlamanın temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olabilecek,
  2. Pazarlama araştırma ve stratejileri geliştirebilecek,
  3. Ürün/hizmet hakkında pazar bölümlemesi, hedefleme ve konumlandırma yapabilecek,
  4. Satış geliştirme ve pazarlama teknikleri oluşturabilecek
  5. Lojistik fonksiyonları için pazarlamanın önemini kavrayabilecek,
  6. Pazarlama süreçlerinde organizasyon, uygulama ve denetime önem verecek,
  7. Uluslararası pazarlama ve küreselleşme olgusunu anlamlandırabilecek.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, okuma, tartışma, problem çözme.

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Eş dönemli koşul

Yok

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

Var

Laboratuvar Uygulamaları

 

Bilgisayar Kullanımı

 

                         

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

1

5

Yıl İçi Sınavları

1

35

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

1

10

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuvar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

%50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

%50

TOPLAM

 

%100

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve gelişimi

I

2

Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü ve bilgi sistemi

I-II

3

Tüketici pazarları ve tüketici davranışları

I-II

4

Endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar

I-II

5

Pazarlama Yönetimi: Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma

III

6

Mamul Yönetimi

III

7

Fiyat Yönetimi

III

8

Vize Sınavı

 

9

Tutundurma ve Kişisel satış/ satış geliştirme

IV

10

Reklam ve Halkla İlişkiler, Internette pazarlama ve doğrudan pazarlama

IV

11

Dağıtım Kanalları ve Lojistik

V

12

Pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim

VI

13

Hizmet pazarlaması

III

14

Uluslararası pazarlama

VII

15

Final Sınavı

 

Dersin Programla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Temel Düzeyde Matematik, İşletme ve İktisat bilgilerini uygulama becerisi.

 

X

 

b

Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi.

 

X

 

d

Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi.

 

X

 

e

Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.

 

X

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi.

 

X

 

g

Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.

 

 

X

h

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi.

X

 

 

i

Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi.

 

X

 

j

Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi.

 

X

 

k

Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi.

 

X

 

l

Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

X

 

m

Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi.

 

X

 

       1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam