Geri Dön

İkinci Yabancı Dil-2 (Rusça)

 

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKUL

Dersin adı : Rusçası II

 

Derece: Ön Lisans

 

Kodu

 

 

Yıl / yarıyıl

 

Kredisi

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

RUS 2002

2/2 (spring)

2

3

2

 

-

Bölüm

Denizcilik Meslek Yüksekokul

Dersi veren Öğretim Üyesi

 

Prof. Dr. Iryna Semeniuk

Iletişim Bilgileri

 

e-mail: isemeniuk@pirireis.edu.tr

Görüşme saatleri

Cuma 9:00- 11:00

Ders notları için web adresi

http://www.pirireis.edu.tr/pruonline/www/index.php

Dersin Türü

 Seçmeli

Dersin Dili

Rusça

Dersin önkoşulu

  UIT 102

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Fonetik

Dil Bilgisi

Konuşma Uygulamaları

Yazma

10

20

60

10

Dersin İçeriği

Bu ders, Rus 2001’de ele alınan materyalleri geliştirmeye devam eder ve öğrencilere çeşitli meslek gruplarını tanımlamayı, telefonda konuşmayı ve düzenlemelerde bulunmayı ve kendi hayatlarını anlatabilme becerilerini öğretir. Tüm bu içerik gelişen Kiril alfabesini anlama becerisiyle birlikte okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek materyalle sunulur.

 

Dersin Amacı

 

Öğrencilere Rusça dilbilgisinin temelleri ve yazma ve konuşma uygulamaları için gerekli olan bilgi ve beceriyi sağlamak.

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Temel İş Rusçası II dersini başarıyla geçen öğrenciler:

  1. Rusça telaffuzu ve konuşma geleneklerini doğru bir şekilde kullanabilirler.
  2. Yer durumu bildiribilecekler: Nerede gibi soru sözcüklerini ve yer edatları (in, on, at gibi) doğru bir şekilde kullanabileceklerdir. 
  3. Eril canlı adları belirtili durumdayken (ismin –i hali) telefon konuşması normlarına uyarlayabileceklerdir.
  4. Fiillerin şimdiki zaman hallerini- fiil çekimleri 1: çalışmak, yaşamak vb. öğrenebileceklerdir.
  5. Fiillerin şimdiki zaman hallerini- fiil çekimleri 2: konuşmak, sevmek vb. (örn. Çok iyi Rusça koşurum) öğrenebileceklerdir. İzin verilen şeyler, izin verilmeyen şeyler.  1’den 100’e kadar sayma sayılarıyla sayabileceklerdir. 
  6. Zarfları- güzelce, yavaşça, hızlıca, özgürce vb. doğru bir şekilde kullanılabileceklerdir
  7. Sıfatları ve cümlede cinsiyet uyumunu ayırt edebilecek ve doğru bir şekilde kullanabileceklerdir.
  8. Yer sormayı: Nerede – Belirtili durumda: Nereye? Cümlede doğru bir şekilde kullanabileceklerdir.
  9. Fiillerin geçmiş ve gelecek zaman hallerini öğrenebileceklerdir.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatımı, incelem ve iletişimsel metod.

Varsa Uygulamanın (Staj) yapıldığı yer

-

Eş-dönemli koşul

-

Ders Kitapları

1. Stanislav Chernyshov, Alla Chernyshova “Poyekhali. 2.1. Basic Course for Adults”, Zlatoust Publishers, Saint-Petersburg, 2007

2. Shkatulka. Textbook for Russian learners, Russkiy Yazyk Publishers, Moscow, 2008

Diğer Kaynaklar

http://www.russianforfree.com/

http://russianlearn.com/

Ödevler & Projeler

He bir ders kısmının tekrar edilmesi ve pekiştirilmesi için, ev alıştırmaları planlanacaktır. Her ders öncesinde öğrencilerin bitmiş ödevlerini, dersin hocasına sunmaları gerekmektedir.

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar kullanımı

Ders boyunca öğrenciler erişilebilir internet kaynaklarını kullanacaklardır.

Diğer Etkinlikler

Her hafta, ders konularına paralel olarak kısa sınavlar yapılacaktır.

                   

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi  çalışmalar

Adedi

Değerlendirmedeki katkısı, %

Devam

 

 

Dönem içi sınavları

1

20

Kısa sınavlar

10

20

Ödevler

10

20

Dönem ödevi/projesi

 

 

Laboratuar uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse özgü staj (varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan çalışması

 

 

Fnal

1

40

Toplam

 

100

Yarıyıl içi çalışmalarının Başarı Notu’na katkısı, %

 

60

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı, %

 

40

TOPLAM

 

100

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

1

2

6

Kısa Sınavlar

2

2

8

Ödevler

 

 

4

Dönem Ödevi Projesi

10

10

 

Laboratuvar Uygulaması

 

 

 

Uygulama

 

 

4

Derse Özgü Staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

1

4

4

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

6

6

Toplam İşyükü

 

 

60

Toplam İşyükü/25

 

 

2.4

Ders AKTS Kredisi

 

 

3

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin Çıktıları

1

Kiril alfabesi- Selamlama ve veda- Teşekkür ve teşekküre karşılık verme- İnsanları ve nesneleri tanımlama- bir fikri onaylama veya karşı çıkma- Yalın kişi zamirleri.

I-III

2

Kendini tanıtma- yer, yön sorma- Yönelme durumunda kişi zamirleri – isimlerde cinsiyet: Eril, dişil ya da yansız- Nazik ifadeler. 

I-III

3

Yer, yön sorma: Moskova’daki ilginç yerler- Yeni nazik ifadeler- İsimler ve lakaplar.

I-IV

4

İnsanları tanıtma ve kendini insanlara tanıtma- Aile hakkında konuşma- sahiplik zamirleri.

I-V, VI-VIII

5

Satın alma ve ürün hakkında soru sorma: mevcut olup olmadığı, bakmak için izin isteme, fiyatı vb. – 1000’e kadar sayma- Çoğul isimler.

I-V, VI-VIII

6

Bilgi ve belge sorma ve sağlama- Vize başvuru formu doldurma: ad, uyruk, ziyaret sebebi vb. – Ülkeler ve Uyruklar

III-V, VII-IX

7

Fillerin basit şimdiki zaman halleri- Fiil çekimleri 1: çalışmak, yaşamak. Meslekler.

III-VI, VIII-X

8

Fillerin basit şimdiki zaman halleri- Fiil çekimleri 2.  İzin verilen şeyler, izin verilmeyen şeyler.  1’den 100’e kadar sayma sayıları.

III-VII, VIII-X

9

Cümlede cinsiyet uyumu. Yılın ayları. Haftanın günleri.

III-VIII, IX-X

10

Yer durumu: Nerede – Yönelme durumunda- Nereye? İlginç Yerler

II-VII, IX-X

11

Sıfatlar. Gündelikm olaylardan bahsetme.  

III-VIII, IX-X

12

Fiilerin geçmiş ve gelecek zaman halleri. Telefonda randevu alma.

III-VII, IX-X

13

Kendin hakkında konuşma: Nerede yaşarsın, ne iş yaparsın, nerede çalışırsın, ne seversin, ne sevmezsin?.

III-VII, IX-X

14

Genel tekrar

III-VII, IX-X

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersin Program Çıktıları ile Katkı Seviyesi Arasındaki İlişki

 

 

Program Çıktıları

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Konuşma aracını doğru düzenleyip uygulayabilme ve söylem modellerinin içselleştirilmesi

 

 

X

b

Tonlamayı iletişim amaçlarıyla ilişkili öğrenebilme becerisi. (soru sorma, ifade etme ve değerlendirme).

 

 

X

c

Temel gündelik ve temel iş iletişiminde basit dil bilgisini kullanabilme becerisi.

 

 

X

d

Temel akademik ve gündelik hayattaki durumlarda doğru ve hızlı cevaplar verebilme.

 

X

 

e

Tipik iş durumlarında ve gündelik hayatta kalıplaşmış iletişim modellerini

Prova edebilme.

 

X

 

f

Kalıplaşmış iletişim modellerini, bilgilendirme, sorgulama, tartışma, anlaşma, önerme ve cesaretlendirme gibi iletişim ihtiyaçlarını dile getirmek için prova edebilme.

 

 

X

g

Modern küresel dünyada Rusça öğrenmenin katkısının anlaşılmasını sağlayacak kapsamlı eğitim

X

 

 

h

Yaşam boyu öğrenmeyi hayat boyu sürdürmenin gerekliliğinin anlaşılması. 

X

 

 

i

Günümüz dünyasına ait bilgilerin öğrenilmesi.

 

X

 

 

         1: Small, 2: Partial, 3: Full

 

Program Çıktıları & Dersin Çıktıları Bağlantı Matrisi

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program Öğrenme Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

m

 

 

 

 

 

 

 

 

Hazırlayan

Prof. Dr. Iryna Semeniuk

Tarih

25.09.2017

İmza