Dersin Adı: Türk Dili-I
|
Derece: Lisans ve Ön Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuvar
|
|
|
|
-
|
2
|
-
|
-
|
Bölüm
|
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
Anadolu Üniversitesi Uzaktan Erişim Dersleri PRÜ Komisyonu Koordinatörlüğünde Uzaktan Eğitim Şeklinde
|
İletişim Bilgileri
|
eliff.ozcan88@gmail.com
|
Görüşme Saatleri
|
-
|
Ders Notları için web adresi
|
https://ekampus.anadolu.edu.tr/
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Önkoşulları
|
-
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
|
|
|
100
|
Dersin İçeriği
|
Dil ve Kültür: Dilin tanımı, dillerin sınıflandırılması, dil ve kültür ilişkisi; Türk Dilinin Gelişimi ve Tarihsel Dönemleri: Türkçenin yazımında kullanılan alfabeler, yazı devrimi, Atatürk ve Türk dili; Ses Bilgisi: Ses bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları; Biçim Bilgisi: Biçim bilgisi ile ilgili temel kavramlar, Türkçenin ekleri, sözcük yapımı, sözcük türleri; Cümle Bilgisi: Sözcük öbekleri, cümlenin öğeleri, cümle türleri; Türkçenin Söz Varlığı: Deyimler, atasözleri, ikilemeler; Diller arası etkileşim ve Türkçe; Türkçenin güncel sorunları.
|
Dersin Amacı
|
Türk diline ilişkin temel kavramların verilmesi, Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerinin tanıtılması, Türkçenin dil bilgisinin ve söz varlığının öğretimi
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
Türk diline ilişkin temel kavramlara; Türk dilinin gelişimi ve tarihsel dönemlerine; Türkçenin ses, biçim ve cümle bilgisine yönelik kazanım sağlayacak.
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Uzaktan Eğitim
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
https://ekampus.anadolu.edu.tr/ sayfasında bulunan ders kitabı ve materyalleri
|
Diğer Kaynaklar
|
Öğretim stratejisi bireysel öğrenmedir.
|
Ödevler ve Projeler
|
-
|
Laboratuvar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|