Dersin Adı: Gemi Yardımcı Makineleri-II
|
Derece: Lisans
|
Kodu
|
Yıl/Yarıyılı
|
Kredisi
|
AKTS Kredisi
|
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
|
Ders
|
Uygulama
|
Laboratuar
|
SM 223
|
2/4 (bahar)
|
3
|
44
|
3
|
-
|
-
|
Bölüm
|
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
|
Dersin veren Öğretim Üyesi
|
|
İletişim Bilgileri
|
|
Görüşme Saatleri
|
|
Ders Notları için web adresi
|
www.pirireis.edu.tr
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Önkoşulları
|
SM 214 Gemi Yardımcı Makineleri – I
|
Dersin mesleki bileşene katkısı, %
|
Temel Bilim
|
Temel Mühendislik
|
Mühendislik Tasarım
|
İnsan ve Toplum Bilim
|
70
|
10
|
-
|
10
|
Dersin İçeriği
|
- Evaporatörler
- Insineratörler
- Alternatörler, Jeneratörler ve Kontrol Sistemleri
- Güverte Makineleri
- Stern Tüp & Şaft Sistemleri
- Pervaneler
- Dümen Makineleri ve Aksesuarları
- Hidrolik ve Elektriki Dümen Sistemleri
- Emercensi Dümen Sistemleri
|
Dersin Amacı
|
Bu ders Deniz Mühendisliği kapsamında/derecesinde öğrencinin profesyonel gelişimini sağlamak üzere verilmektedir. Bu ders, bir Vardiya Mühendisi / Baş Mühendis olarak geminin makinelerin yönetme becerisi vermek üzere düzenlenmiştir. Bu derste, dizel motorları ve alt sistemleri incelenecektir.
|
Dersin Öğrenme
Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olacaklardır.
I – Evaporatörler, İnsineratörler ve çalışma prensipleri
II – Alternatörler, Jeneratörler ve Kontrol Sistemleri
III – Güverte Makineleri
IV – Ana Tahrik Sistemi ve Elemanları
V – Dümen Sistemleri, Tipleri ve çalışma prensipleri
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Slayt, video gösterimi ve sınıfta sözlü anlatım.
|
Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer
|
-
|
Eş dönemli koşul
|
-
|
Ders Kitabı
|
Marine Auxiliary Machinery (H.D.McGeorge, March 1999)
|
Diğer Kaynaklar
|
Marine Auxiliary Machinery,
Butterwerth-Heinemann, 6th Edition, 1983
|
Ödevler ve Projeler
|
Öğretim Görevlisi tarafından bir adet Dönem Ödevi verilecektir. Konusu dönem içinde belirtilecektir.
|
Laboratuar Uygulamaları
|
-
|
Bilgisayar Kullanımı
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|