Geri Dön

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi- II

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEK OKULU

Ders Katalog Formu

Yayın Tarihi:

Revize Tarihi:

Revize Numarası:

DMYO Kurulu Karar No:

Dersin Adı : Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II

Derece: Önlisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

ATA 1002

1/2 (bahar)

2

-

2

-

-

Bölüm

 

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

 

Dersin Türü

Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

-

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

50

 

 

50

Dersin İçeriği

Osmanlı Devleti’nden yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşumu ve nedenleri, Yeni Cumhuriyet’e ilişkin yapılan devrimler ile Türk İnkilabına yol açan nedenler ve Kurtuluş savaşı’nın önemli aşamalarının incelenmesi, Türkiye CumhuriyetiDevleti’nin dayanağı ve anayasa’da yer alan temel ilkelerin bilimsel yorumu dersin kapsamındadır.

Dersin Amacı

Yakın tarihimizi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Türk Devrimini, Atatürk İlkelerini kronolojik ve ezbere bilgilerle klasik bir şekilde aktarmaktan uzak durularak,  öğrencilerin konuları tartışarak, sorarak, sorgulayarak kalıcı bir şekilde öğrenilmesini ve benimsenmesini sağlamaktır. Bu sayede, çağdaş, demokratik, laik, soysal, hukuk devleti ilkelerine bağlı, Atatürk’ ün çağdaş yolundan giderek ülkemizin mutlu, bilgili, saygın, onurlu bireyleriyle uygar dünyada yerini almasını sağlamaktır.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve ülkemizin bugünkü bağımsız Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulmasıyla ve modern, çağdaş dünyanın yanında yer alan ülkemizin hangi koşullarla bu günlere geldiğini; gelecekte de bu yapısını koruması gerektiği bilincini kazanırlar.

  1. Dünyayı etkileyen önemli olayların gelişimi
  2. I. Dünya Savaşı öncesi Osmanlı Devleti’nde yaşanan siyasal olaylar ve savaşlar.
  3.  I. Dünya Savaşı ve etkileri
  4. Türk Kurtuluş Savaşı ve Sonuçları
  5. Yeni Türk Devleti Kuruluşu, Atatürk Devrim ve İlkeleri

Öğretim Yöntem ve Teknikle

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

-

Eş dönemli koşul

-

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

 

Laboratuar Uygulamaları

-

Bilgisayar Kullanımı

-

                         

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

30

Kısa Sınavlar

2

10

Ödevler

 

 

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

60

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

60

TOPLAM

 

100

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Siyasal İnkılaplar- Saltanatın Kaldırılması- Halk Fırkası-Başkent Ankara-Cumhuriyet’ in İlanı

IV-V

2

Halifeliğin Kaldırılması, 1924 Anayasası, Siyasal İnkılaplara Tepkiler ve Olaylar, Çok Parti Denemeleri

V

3

Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar

V

4

Eğitim ve Kültürel Alanda İnkılaplar ve Kısa Sınav

V

5

Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar

V

6

Ekonomik Alanında Yapılan İnkılaplar

V

7

Ara sınav

IV-V

8

Kadın Hakları ve Atatürk

V

9

Atatürk Dönemi Dış Politika (1923-1938)

V

10

Atatürk İlkeleri

V

11

Atatürk İlkeleri ve Kısa Sınav

V

12

1938 Sonrası Türkiye

V

13

1938 Sonrası Türkiye

V

14

Genel Dönem Değerlendirilmesi ve Kısa Tekrar

IV-V

DERSİN PROGRAMLA İLİŞKİSİ

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Temel Düzeyde Matematik, Fizik ve Kimya bilgilerini uygulama becerisi.

X

 

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.

X

 

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi.

X

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

X

 

 

e

Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.

 

X

 

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

X

 

g

Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

X

 

h

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi.

X

 

 

i

Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi.

X

 

 

j

Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi.

X

 

 

k

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi.

X

 

 

l

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

X

 

m

Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi.

 

X

 

1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam