Geri Dön

Seyir-II

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEOKULU

 

Dersin Adı : Seyir-II

Derece: Önlisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

DUİ1004

1/2 (Bahar)

3

5

2

2

 

Bölüm

Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü,

Dersin veren Öğretim Üyesi

 

İletişim Bilgileri

 

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

İngilizce

Dersin Önkoşulları

  Seyir-I

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

60

30

 

10

Dersin İçeriği

Bu ders güverte vardiya zabitliği mesleki bilgi ve yeteneklerine  ilişkin konuların lisans programı dahilinde  STCW kapsamındaki modüler yapısını oluşturmaktadır. Ders öğrencilere Güverte Vardiya Zabiti ve nihai olarak Gemi Süvarisi olarak ihtiyaç duyacakları temel konuların kapsamlı olarak verilmesine yöneliktir. Bu kapsamda ağılıklı olarak seyir yöntem ve sistemleri ile bunların kıyı ve okyanus seyrinde kullanımını içermektedir.

Dersin Amacı

1. Düzlem seyire ilişkin temel tanım ve terimleri anlamalarının sağlanması

2. Kıyı seyri metodlarının harita üzerinde uygulanması

3. Rota ve mesafe bulunmasına ilişkin matematiksel seyir hesaplarının yapılabilmesi

4. Kıyı seyrinde seyir planlamasına ve rota düzenlenmesine ilişkin harita kullanım becerilerinin geliştirilmesi

5. Med-Cezir Terminolojisinin bilinmesi, dünyanın tüm bölgelerine ilişkin olarak yüksek su-alçak su zaman ve yüksekliklerinin hesaplanması

6. Med Cezir akıntısının hesaplanması ve rüzgar etkisi ile birlikte rotaya tatbik edilmesi

7. Gemi jurnallerinin tutulması becerilerinin kazanılması

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve bu bilgileri seyir problemlerinin çözümünde kullanma becerisi kazanırlar.

 

  1. Kıyısal seyirde fix mevki bulma yöntemleri ve  seyir planlaması
  2. Matematiksel seyir yöntemleri kullanılarak rota ve mesfae hesaplanması
  3. Med – Cezir hesaplarının yapılması
  4. Med-Cezir akıntısı, akıntı seyri ve rüzgar etkisinin hesaplanması
  5. Seyir jurnallerinin tutulması
  6. Tüm etkenleri dikkate alacak şekilde komple seyir planlaması yapılması

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

 

Ödevler ve Projeler

 

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar Kullanımı

 

                   

 

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

5

Yıl İçi Sınavları

1

40

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

1

5

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

50

TOPLAM

 

100

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

14

4

56

Yıl İçi Sınavları

1

10

10

Kısa Sınavlar

4

4

16

Ödevler

2

4

8

Dönem Ödevi Projesi

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

1

4

4

Uygulama

3

4

12

Derse Özgü Staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

10

10

Toplam İşyükü

 

 

116

Toplam İşyükü/25

 

 

116/25

Ders AKTS Kredisi

 

 

5


 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

MEVKİ KOYMA VE KERTERİZLER İLE MEVKİ KOYMA Mesafe/Mevki, DR, Fix, İlerleyen (Running) Fix ve Tahmini  Mevki.   İlerleyen (Running) fix (Basit running fix mevki. Çift açı ile pruvada, çoklu kerteriz seçilen açılar ile)

I

2

YATAY ve DİKEY AÇILAR İLE MEVKİ KOYMA:  

Dikey ve yatay sextant açıları ile mevki bulma. Ufki (Horizantal) ve dikey sekstant açısı ile mevki bulma. Kerterizler yardımı ile pusula hatası bulma. Yaylar üzerinde mesafe ölçümü.

I

3

SEYİR ÇEŞİTLERİ; PARALEL SEYİR, (Departure, D.long, Paralel Seyir Formül ve Hesaplaması,  Aynı enlemde 2 mevki arasında mesafe, DLat ve D.Long ile son mevkinin bulunması. Örnekler ve uygulamalar farklı enlem, rota ve mesafelerde. Hakiki rota ve Kerteriz hattı (Rumbline) tanımlaması. DÜZLEM SEYRİ (Düzlem seyir formüllerinin oluşturulması, orta enlem uygulamaları.

I

4

SEYİR ÇEŞİTLERİ; TRAVERS SEYRİ, (Seyir uygulamalarında Travers Tabloların Kullanımı, Merkator seyri, (markator haritası ve markator seyri, deniz seyrinde uygun harita seçimleri, markator haritası yapımı prensipleri, harita doğruluğu ve sınırlamaları, haritanın tabi ölçeklendirilmesi, markator seyri forlleri. Rota ve mesafe bulunması.  Markator ve diğer seyir tiplerinin karşılaştırılması.

II

5

SEYİR ÇEŞİTLERİ BÜYÜK DAİRE SEYRİ, (Başlangıç ve bitiş rotaları, Napier Kuralı )

II-III

6

SEYİR ÇEŞİTLERİ; BİRLEŞTİRİLMİŞ BÜYÜK DAİRE SEYRİ (Gözden geçirme ve problem çözümü)

II-III

7

YARI-YIL SINAVI                                                                                                         

I-III

8

  • SIMÜLATÖR EĞİTİMİ:
  • Mevki koyma, Seyir yardımcıları, Akıntı Rüzgar Problemleri)

IV

9

  • MED_CEZİR (Kavramlar, sebepleri ve med-cezir esasları, tanımamalar, ( harita datumu, yüksek/alçak su, MED CEZİR yüksekliği; , tidal range, spring and neap tides, Mean High Water Springs (MHWS), Mean Low Water Springs (MLWS), Mean High Water Neaps (MHWN), Mean Low Water Neaps (MLWN), harita nesnelerinin yüksekliği,kuru- drying heights); causes of tides (Ay ve Güneş çekimi etkileri); significance (eg clearance/fouling, access to ports, loading/unloading of cargo, ve diğerleri.                                                             

IV

10

  • TIDES ( Tidal height: height and times of High Water (HW) and Low Water (LW); calculated prediction of state of tide (eg at given times, locations and at standard and secondary ports in European and Pacific areas); calculated prediction of time for a given height (eg at given locations at standard and secondary ports in European and Pacific areas); use of computer programmes to obtain tidal information; correction of soundings to chart datum

IV

11

KIYI SEYRİNDE GELGİT ve GELGİT AKINTILARI

Gelgit olayları ( gelgit yükseklikleri devam)

Gelgit akıntıları (Gelgit akıntıları tahminleri ve hesaplamaları) (Kısa Sınav)

V

12

KIYI SEYRİNDE GELGİT ve GELGİT AKINTILARI

Gelgit Akıntıları ( Gelgit akıntıları tahminlerinin güvenilirliği, doğruluk ve güvenilirliği etkileyen faktörler konusunda farkındalık, (yerel meteorolojik  ve hava şartları,, Reliability of tidal current predictions awareness of the factors influencing the accuracy and reliability of predictions (eg local weather conditions, su baskınları, yerel alan bilgileri v.b.)

Akıntı ve rüzgar etkisi sürüklenme (Current and leeway) (D.R mevki, tahmini mevki. Akıntıların yön ve hız (set and drift) etkileri. Rüzgar sürüklenmesi (leeway) uygulaması.

V

13

SİMULATÖR EĞİTİMİ (SEYİR PLANLAMASI-PASSAGE PLANNING)

SEYİR MAKSATLI KÖPRÜÜSTÜ KAYITLARI (LOG(S)) (Kurallar, düzenlemeler ve genel uygulamalar, gemi ve seyir kayıtları , Muhabere,  GMDSS,  Gemi Düdüğü ve Çan Jurnali (Logs), Otomatik Kayıt Cihazları,

III-VI

14

GÖZDEN GEÇİRME (Çeşitli Problem Çöüzmleri))

III-VI

Dersin Deniz Ulaştırma İşletme Programıyla İlişkisi

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler ile programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

X

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

X

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

X

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

X

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

 

 

X

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

X

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

X

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

X

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

X

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

X

 

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

 

X

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

X

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

 

Program Çıktıları & Dersin Çıktıları Bağlantı Matrisi

Dersin Öğrenme Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

Program Öğrenme Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

 

m