Geri Dön

Düzlemsel Seyir (Seyir - II)

Pîrî Reis Üniversitesi

DERS KATALOG FORMU

Dersin Adı

Düzlem Seyir (Seyir-II)

 

 

 

 

Kodu

 

 

 

Yarıyılı

 

 

 

Kredisi

 

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

 

Ders  

Uygulama

 

Laboratuar

 

DECK 122

2

4

5

3

2

-

Bölüm / Program

 

Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği

 

Dersin Türü

 

 Zorunlu

 

Dersin Dili

 

İngilizce

 

Dersin Önkoşulları

 

  Yok

 

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

 

 

Temel Bilim

 

Temel Mühendislik

 

Mühendislik Tasarım  

İnsan ve Toplum Bilim

 

70

20

---

10

Dersin İçeriği

 

 

Bu ders güverte vardiya zabitliği mesleki bilgi ve yeteneklerine ilişkin konuların lisans programı dahilinde STCW kapsamındaki modüler yapısını oluşturmaktadır. Ders öğrencilere Güverte Vardiya Zabiti ve nihai olarak Gemi Kaptanı olarak ihtiyaç duyacakları temel konuların kapsamlı olarak verilmesine yöneliktir. Bu kapsamda ağırlıklı olarak seyir yöntem ve sistemleri ile bunların kıyı seyrinde kullanımını içermektedir. 

 

 

Dersin Amacı

 

 

1. Düzlem seyire ilişkin temel tanım ve terimleri anlamalarının sağlanması

2. Kıyı seyrinde seyir planlamasına ve rota düzenlenmesine ilişkin harita kullanım becerilerinin geliştirilmesi

3. Büyük daire seyri hesaplaması ve planlaması yapılması.

4. Bu derste görülen tüm etkenleri dikkate alacak şekilde komple düzlem seyir planlaması yapılması

 

 

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

 

 

 

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve bu bilgileri seyir problemlerinin çözümünde kullanma becerisi kazanırlar.

 

  1. Rota ve mesafe bulunmasına ilişkin matematiksel seyir hesaplarının yapılabilmesi
  2. Kıyı seyri metodlarının harita üzerinde uygulanması
  3. Büyük Daire Seyrinde; başlangıç ve varış rotaları, toplam mesafe ı, vertex noktası, istenen bir noktanın enlem boylamının hesaplanması
  4. Med-Cezir terminolojisinin bilinmesi, dünyanın tüm bölgelerine ilişkin olarak yüksek su-alçak su zaman ve yüksekliklerinin hesaplanması
  5. Med Cezir akıntısının hesaplanması ve rüzgâr etkisi ile birlikte rotaya tatbik edilmesi

    VI. Gemi jurnallerinin tutulması becerilerinin kazanılması

 

Ders Kitabı

 

  1. Bowditch, N. The American Practical  Navigator. Defence Mapping Agency.1995
  2. Admiralty Manual of Navigation, 2008

 

                         

 

Diğer Kaynaklar

 

1.  Symbols and Abbreviations

2.  Nautical Charts and Chart Catalog.

3. ATT (Admiralty Tide Tables)

4. U.S.H.O. Tide and Current Tables

 

Ödevler ve Projeler

 

 

Uygulamalı ders saatlerinde seyir planlamasını içerecek harita çizim ödevi yapılacaktır. Haritalar büyük hatalar olmadığı sürece verildiği şekli ile değerlendirilecek, büyük ve kavramsal hataları içerdiği takdirde düzeltme/yeniden çizim için iade edilecektir.

 

Laboratuar Uygulamaları

 

 

 

Bilgisayar Kullanımı

 

 

 

Bilgisayar Kullanımı

 

Diğer Uygulamalar

 

 

 

 

 

Diğer Uygulamalar

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

 

 

 

 

Faaliyetler

Activities

Başarı Değerlendirme

Sistemi

 

 

Yıl İçi Sınavları

 

Adedi

 Quantity

Değerlendirmedeki Katkısı, %

 Effects on Grading, %

Ara Sınav

1

% 20

Kısa sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

1

% 30

Diğer Uygulamalar

 

 

Final Sınavı

1

% 50

 

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktivite

Adet

Saat

Toplam İş Yükü

Ders

14

6

84

Ara Sınav

1

8

8

Kısa Sınav

2

1

2

Ödev

 

 

 

Dönem Ödevi / Projesi

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

1

2

2

Uygulama

14

2

28

Derse özgü staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

8

8

Toplam İş Yükü

 

 

132

Toplam İş Yükü /25

 

 

132/25

Ders AKTS kredisi

 

 

5

 

DERS PLANI

 

Hafta

 

Konular

Ders Çıktıları

1

 Mevki bulma metodları ve  kerteriz ve mesafe kombinasyonları ile mevki bulma

I

2

Yatay ve dikey açılar,  Düzlem Seyir Tipleri : Paralel Seyir ve Düzlem Seyir                      

I, II

3

Düzlem Seyir Tipleri : Paralel Seyir ve Düzlem Seyir

I, II

4

Düzlem Seyir Tipleri : Mercator Seyri

I, II

5

Düzlem Seyir Tipleri : Büyük Daire Seyri

I, III

6

 Düzlem Seyir Tipleri : Birleşik Büyük Daire Seyri (Quiz)

I, III

7

ARA SINAV

I, II,III

8

Med Cezir (Terminoloji, med ceziri yaratan faktörler ve med cezirin önemi

IV

9

Med Cezir ( Med cezir yüksekliği ve saatini hesaplama)

IV

10

Med Cezir (Düzlem Seyirde med ceziri kullanma ve med cezir akıntısını hesaplama ve seyir planlamasında kullanma) HARİTA ÇALIŞMASI

IV,V

11

Med Cezir (Düzlem Seyirde med ceziri kullanma ve med cezir akıntısını hesaplama ve seyir planlamasında kullanma) HARİTA ÇALIŞMASI

IV,V

12

Med Cezir (Düzlem Seyirde med ceziri kullanma ve med cezir akıntısını hesaplama ve seyir planlamasında kullanma) HARİTA ÇALIŞMASI (Quiz)

IV,V

13

Gemi jurnalleri (Gemi bünyesinde tutulan jurnallerin amacı, yasal yükümlülükler, köprüsütü jurnali tutulmasında dikkate alıncak hususlar)

VI

14

 Final Sınavı

I,II, III, IV, V, VI

 

 

 

Relationship between the Course and the Naval Architecture and Marine Engineering Curriculum

 

 

Program Outcomes

Level of Contribution

1

2

3

a

An ability to apply Navigational knowledge in a multinational environment

 

 

X

b

An  ability to make a passage and to report data

 

X

 

c

An ability to design a system, component or process to meet desired needs

 

X

 

d

Ability to function on multi-disciplinary teams

 

 

X

e

An ability to identify, formulate, and solve management and engineering problems

 

 

X

f

An understanding of professional and ethical responsibility

 

 

X

g

An ability to communicate effectively

 

X

 

h

The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global and societal context

 

 

 

i

A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning

 

 

X

j

A knowledge of contemporary issues

X

 

 

k

An ability to use the techniques, skills and modern engineering tools necessary for engineering practice

 

X

 

l

An ability to analitically apply basic knowledge in respect to other applications

 

 

X

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1: Small, 2. Partial, 3. Full

 

Program Öğrenme Çıktıları & Ders Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

Ders Öğrenme

Çıktıları

I

II

III

IV

V

VI

Program Öğrenme

Çıktıları

a

x

x

x

x

x

x

b

x

x

x

x

x

x

c

 

x

x

x

x

 

d

 

 

 

 

 

 

e

 

x

x

x

x

 

f

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

 

j

 

x

x

x

x

 

k

x

x

x

x

x

 

l

x

x

x

x

x