Geri Dön

Temel Matematik I

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU

Ders Katalog Formu

Yayın Tarihi:

Revize Tarihi:

Revize Numarası:

DMYO Kurulu Karar No:

 

Dersin Adı : Temel Matematik I

Derece: Ön Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

 MAT1003

1/1(güz)

3

4

3

0

-

Bölüm

Gemi Makineleri İşletme, Gemi İnşaatı, Deniz Ulaştırma İşletme, Deniz ve Liman İşletme,

Yat İşletme ve Yönetimi, Mekatronik, Bilgisayar Programcılığı, Deniz Brokerliği, Lojistik

Dersin veren Öğretim Üyesi

Öğr. Gör.  Süleyan  Karadeniz,  Öğr. Gör. Azime Çetinkaya, Öğr. Gör. Hatice Çoban

Yrd. Doç. Dr. Şengül Ersoy

İletişim Bilgileri

Piri Reis Üniversitesi, Tuzla-İstanbul

Tel: +90 216 581 00 50

Dahili: 1737

E-posta: sersoy@pirireis.edu.tr, acetinkaya@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

http://www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

  Yok

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

100

 

 

 

Dersin İçeriği

Sayılar (Tamsayılar, kesirli sayılar, üslü-köklü sayılar, ondalıklı sayılar ile işlemler ve yuvarlatma), Cebir, Orantı ,Sapma ve Enterpolasyon,  Ölçme, Ölçmede Belirsizlik, Fonksiyonlar, Zaman ve Açı Hesapları, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Logaritma, Matematik Cetvellerinin Kullanılması, Geometri, Küresel  Trigonometri, Vektörler, Lineer Cebir (Matrisler ve Determinantlar).

            

Dersin Amacı

1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak.

2. Düşünme mantığını geliştirmek

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler

  1. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir
  2. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir
  3. fonksiyonun tarifini yapabilir,  tanım ve değer kümelerini belirleyebilir,  fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir
  4. trigonometrik kavramları açıklayabilir ve trigonometrik dönüşümleri yapabilir, küresel trigonometri hakkında bilgi edinir
  5. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir
  6. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir
  7. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir
  8. vektör  kavramını ve özelliklerini bilir
  9. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatma, problem çözme

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Eş dönemli koşul

 

Ders Kitabı

Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013.

Diğer Kaynaklar

  1. Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz
  2. Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006

Ödevler ve Projeler

 

 

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar Kullanımı

 

                       

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

                     30

Kısa Sınavlar

5

                     20

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

50

TOPLAM

 

100

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara ayırma

I

2

I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler

I

3

Üslü ve köklü ifadeler, Mutlak Değer

I

4

Ölçme, Ölçmede Belirsizlik

II

5

Fonksiyonlar ve Grafikleri, Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme

III

6

 Zaman ve Açı hesapları, Derece, Dakika ve Saniye Cinsinden Hesaplama Yöntemleri

IV

7

Trigonometri, Trigonometrik Cetvellerin Kullanımı

Ara Sınav

IV

8

Karmaşık Sayılar,  Karmaşık Sayılarda İşlemler

V

9

Logaritma ve Logaritmik Cetvellerin Kullanımı

I-VII

10

Düzlemsel Geometri (Üçgen, Dörtgen ve Çember)

VI

11

Katı Cisimlerin Alan ve Hacim Hesapları

VI

12

Küresel Trigonometri

IV-VI

13

Vektör cebri, vektörlerin eşitliği, skaler çarpım, vektörel çarpım

VIII

14

Matrisler ve Determinantlar

IX

 


 

Dersin Programla İlişkisi

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Temel düzeyde Matematik, Fizik ve Kimya bilgilerini uygulama becerisi

 

 

X

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

X

 

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi

X

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

X

 

e

Mesleki problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

X

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi

X

 

 

g

 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

X

 

 

h

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi

X

 

 

i

Güncel genel ve mesleki konulara ilşkin bilgi sahibi olma becerisi

 

X

 

j

Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımlarını kullanabilme becerisi

 

X

 

k

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

X

 

l

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

 

X

m

Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirlmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

 

X

 

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

 

Düzenleyen

 

Tarih

 

 

 

İmza