Geri Dön

Tersane Organizasyonu

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ

DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

Gemi İnşaatı  Ön Lisans Programı

Güz/Bahar Yarıyılı Ders Katalog Formu

 

Yayın Tarihi: 05.10.2015

Revize Tarihi:

Revize Numarası:

DMYO Kurulu Karar No:

Dersin Adı : Tersane Organizasyonu

Derece: Ön Lisans

 

 

Kodu

 

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

 

Kredisi

 

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması,  Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

GIN 1010

1/2 (bahar)

2.5

4

3

-

-

Bölüm

Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulları

  Yok

Dersin mesleki bileşene katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

10

90

 

 

Dersin İçeriği

Tersane yerleştirme planları, Tersanelerde kapasite planlaması, iş planlaması ve metotları, tersanelerde personel planlaması, modern planlama teknikleri, modern imalat metotları ve iş analizi. Tersaneler hakkında genel bilgiler, Tersanelerde bölümler, Tersane seçiminde göz önüne alınacak hususlar, tersane yerleştirme planları, tersanelere siparişin alınması için yapılacak işler, Gemi inşaatında inşaat kademeleri, Tersanelerde optik metot, optik kontrollü ve Nümerik kontrollü kesme makineleri, Tersanelerde imalat akışı, Tersane işletmesinde kapasite planlaması, iş, personel planlaması, Ağ planlama tekniği

Dersin Amacı

Öğrencinin tersane yerleşimini ve tersane işleyişini, ürün prosesini öğrenmesidir.

 

Dersin Öğrenme

Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

I. Gemi üretiminin teknik ve ekonomik yapisi

II. Proses kontrolde Istatistik uygulamaları

III. Tersanelerde kullanılan prosesler ve ekipmanlar

IV. Üretim yönetimi ve envanter kontrol

V. Organizasyon Teorisi

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  Yüz, yüze, sözlü ve sunum yoluyla anlatım.

Varsa, Uygulamanın (staj) yapıldığı yer

 

Eş dönemli koşul

Yok

Ders Kitabı

  • SHIP PRODUCTION, Storch R.L., Hammon C.P., Bunch H.M., Cornell Maritime Press, 1988.

Diğer Kaynaklar

  • PRODUCTION AND OPERATIONS MANAGEMENT, 3rd Ed., Chase R.B., Aquilano N.J., 1981.
  • PRODUCTION AND OPERATIONS MANAGEMENT, Concepts, Models and Behavior, Adam E.E., Ebert R.J., Prentice-Hall, 1992.
  • INTRODUCTORY MANAGEMENT SCIENCE, Eppen G.D., Gould F.J., Prentice-Hall,1984
  • TERSANE ORGANİZASYONU DERS NOTLARI, Prof. Dr. A. Yücel ODABAŞI, 1996

Ödevler ve Projeler

 

Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile araştırma/incelem ödevi verilecektir.

 

Laboratuar Uygulamaları

 

Bilgisayar Kullanımı

CAD uygulamaları için bilgisayar kullanımı gereklidir.

                         

 

 

 

 

 

 

 

Başarı Değerlendirme

Sistemi

Yarıyıl içi Çalışmaları

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

1

10

Yıl İçi Sınavları

1

20

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Dönem Ödevi/Projesi

1

20

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj(Varsa)

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

50

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

% 50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

% 50

TOPLAM

 

%100

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin

Çıktıları

1

Giriş

I

2

İstatistik

I-II

3

Gemi Üretiminin Elemanları

III

4

Gemi Üretim kademeleri ve tesisleri

III

5

Tersane yerleşimi ve iş, malzeme akışı

III

6

Proses (iş) analizi

III

7

Proje yönetimi ve kapasite planlama

III

8

Ara sınav

 

9

Gemi inşaatında maliyetlendirme

IV

10

Üretim ve envanter yönetimi

IV

11

Organizasyon Teorisi

V

12

Toplam Kalite Yönetimi

IV

13

Tersane bilişim sistemi ve bilgisayar uygulamaları

IV-V

14

Gemi inşaatında tamir ve bakım-onarım

I-V

 

Dersin Gemi İnşaatı Ön Lisans  Programıyla İlişkisi

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi

 

x

 

b

Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi

 

 

x

c

Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi

x

 

 

d

Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi

 

x

 

e

Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

 

 

x

f

Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama

x

 

 

g

Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

 

 

x

h

Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim

 

x

 

i

Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları

 

x

 

j

Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları

 

 

 

k

Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi

 

 

x

l

Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

 

 

x

m

Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

 

x

 

         1: Az,  2. Kısmi,  3. Tam

 

Düzenleyen

 

Öğr.Gör.

Tarih

 

05.10.2015

İmza