Geri Dön

Grafik Animasyon

PİRİ REİS üniversitesİ

DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU

Dersin Adı : Grafik Animasyon

Derece: Ön Lisans

 

Kodu

 

 

Yıl/Yarıyılı

 

Kredisi

 

AKTS Kredisi

 

Ders Uygulaması, Saat/Hafta

Ders

Uygulama

Laboratuar

BIP2001

2/3 (Güz)

2

2

2

-

0

Bölüm

DMYO / Bilgisayar Programcılığı Programı

Dersi Veren Öğretim Üyesi

 

Öğr. Gör. Kamelya Kavaklı Tansel

İletişim Bilgileri

 

ktansel@pirireis.edu.tr

Görüşme Saatleri

 

Ders Notları için web adresi

www.pirireis.edu.tr

Dersin Türü

 Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Önkoşulu

Yok

Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %

Temel Bilim

Temel Mühendislik

Mühendislik Tasarım

İnsan ve Toplum Bilim

20

40

40

0

Dersin İçeriği

  • Program Giriş Ayarları, Araç Paneli, Özellikler
  • Nesnenin Hareket Etmesi, Nesnenin Döndürülerek Hareket Etmesi
  • Aynı Anda İki Nesnenin Hareketi, Arka Plan, Hız Özelliği
  • Shape Tween Kullanımı, Shape Hint Kullanımı
  • Çizilen Yol Boyunca Nesne Hareketi, Tekerlekleri Dönen Araba Örneği, Bir Resmin Color Özelliği
  • Maskeleme, Guide Layer İle Maskeleme
  • Düğmeler Ve Açılır Menüler
  • Hareketli Resimler
  • Movie Clipler Ve Buton Tasarımı
  • Dinamik Veriler
  • Action Script’e Giriş
  • Action Script Uygulamaları

 

Dersin Amacı

 

Görüntü ve metin düzenleme işlemleri yapmak. Hareketli resimler ve dosya aktarım işlemlerini yapmak. WEB araçlarını hazırlamak. İnternet ortamında çalışabilen programlar yazma yeterlikleri kazanmak.

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar:

 

  1. Görüntü düzenleme işlemlerini yapmak
  2. Metin düzenleme ve katman işlemlerini yapmak
  3. WEB araçları hazırlamak
  4. Hareketli resimler ve dosya aktarım işlemlerini yapmak
  5. ActionScript kullanmak

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bilgisayar desteği ve paket program  ile bire bir uygulamalar

Uygulamanın Yapıldığı Yer

Sınıf, bilgisayar laboratuarı

Eş Dönemli Koşul

 

Ders Kitabı

Ders notları

Diğer Kaynaklar

Adobe Flash CS6 Osman Gürkan, Nirvana Yayınları, 2013

Flash CS5 & ActionScript 3.0, Uğur Gelişken, Kodlab Yayın Dağıtım Yazılım ve Eğitim Hizmetleri, 2010.

Ödevler &Projeler

 

Flash CS6 ile ilgili ödevler verilecektir.

 

Laboratuar Uygulamaları

Her hafta derste işlenen konular bilgisayar laboratuarı uygulamaları ile pekiştirilecektir.

Bilgisayar Kullanımı

Flash CS6, ActionScript 3.0

Diğer Çalışmalar

 

                   

 

Başarı Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Adedi

Değerlendirmedeki Katkısı, %

Devam

 

 

Yıl İçi Sınavları

1

40

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

2

20

Dönem Ödevi Projesi

 

 

Laboratuar Uygulaması

 

 

Uygulama

 

 

Derse Özgü Staj

 

 

Seminer

 

 

Sunum

 

 

Alan Çalışması

 

 

Final Sınavı

1

40

TOPLAM

 

%100

Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı, %

 

%50

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı, %

 

%50

TOPLAM

 

%100

 

AKTS/

İŞYÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl İçi Çalışmalar

Sayı

Saat

Toplam İşyükü

Ders

14

2

28

Yıl İçi Sınavları

1

12

12

Kısa Sınavlar

 

 

 

Ödevler

2

4

8

Dönem Ödevi Projesi

 

 

 

Laboratuar Uygulaması

14

2

28

Uygulama

 

 

 

Derse Özgü Staj

 

 

 

Seminer

 

 

 

Sunum

 

 

 

Alan Çalışması

 

 

 

Final Sınavı

1

12

12

 

 

 

 

Toplam İşyükü

 

 

88

Toplam İşyükü/25

 

 

88/25

Ders AKTS Kredisi

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Konular

Dersin Çıktıları

1

Program Giriş Ayarları

I

2

Araç Paneli, Özellikler

I, II

3

Nesnenin Hareket Etmesi, Nesnenin Döndürülerek Hareket Etmesi

I, II, IV

4

Aynı Anda İki Nesnenin Hareketi, Arka Plan, Hız Özelliği

I, II, IV

5

Shape Tween Kullanımı, Shape Hint Kullanımı

I, II

6

Çizilen Yol Boyunca Nesne Hareketi, Tekerlekleri Dönen Araba Örneği, Bir Resmin Color Özelliği

I, II, III, IV

7

Maskeleme, Guide Layer İle Maskeleme

I, II, III, IV

8

Ara Sınav

1-7

9

Düğmeler ve Açılır Menüler

I, II, III, IV

10

Hareketli Resimler

I, II, III, IV, V

11

Movie Clipler ve Buton Tasarımı

I, II, III, IV, V

12

Dinamik Veriler

I, II, III, IV, V

13

Action Script’e Giriş

I, II, III, IV, V

14

Action Script Uygulamaları

I, II, III, IV, V

15

Final Sınavı

1-14

 

 

 

Dersin Program Çıktıları ile Katkı Seviyesi Arasındaki İlişki

 

 

 

 

Programın mezuna kazandıracağı bilgi ve beceriler programa ait çıktılar

Katkı Seviyesi

1

2

3

a

Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek

 

 

 

b

Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak

 

 

X

c

Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak

 

X

 

d

Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek

 

 

X

e

Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek

 

 

X

f

İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek

 

X

 

g

Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek

 

 

 

h

Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek

 

 

 

i

Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek

 

 

 

j

Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek

 

X

 

k

Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak

 

 

 

l

Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak

 

 

 

m

Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek

 

X

 

n

Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak

 

 

X

o

Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek

 

X

 

p

Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak

 

 

 

r

Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek

 

X

 

 

         1: Az, 2:Kısmi, 3: Tam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Çıktıları & Dersin Çıktıları Bağlantı Matrisi

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

I

II

III

IV

V

Program Öğrenme Çıktıları

 

a

 

 

 

 

 

b

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

d

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

 

f

 

 

 

 

 

g

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

i

 

 

 

 

 

j

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

l

 

 

 

 

 

m

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

o

 

 

 

 

 

p

 

 

 

 

 

r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Düzenleyen

Öğr. Gör. Kamelya Kavaklı Tansel

Tarih

24.01.2018

İmza